Tekst en beeld

Bewoners van Hakfort & Huigenbos kunnen in overleg met de redactie tekst en beeld leveren voor deze website.

Translate - Traducir

nlarenfrdehiiditplptestr

1. Verwarming/warm water
We hebben van Rochdale de mededeling gekregen dat men, naar aanleiding van onze klachten, met ACM, Autoriteit Consument en Markt, en AEDES, de vereniging van woningcorporaties, in overleg getreden is om knelpunten en mogelijke oplossingen te bespreken. Rochdale zal ons daarna over de uitkomst informeren (men denkt medio van dit jaar).

2. Huismeesters
We hebben een zitting bij de Huurcommissie gehad. We wachten op de uitspraak en houden u op de hoogte zodra deze binnen is.

 

3. Parkeergarage
De gemeente Amsterdam, parkeergebouwen, doet onderzoek naar de staat van onze parkeergarage. We gaan de komende weken weer met Parkeergebouwen aan tafel zitten om te horen hoe ver de plannen voor Huigenbos zijn.
Het betaald parkeren voor onze wijk zou volgens het Stadsdeel nu in januari 2016 ingevoerd worden. Vergunningen krijgen bewoners wier auto op hun naam en op het adres in Hakfort of Huigenbos ingeschreven staat.

We willen u er weer op attenderen:
hebt u er ook genoeg van te zoeken naar een parkeerplaats, huurt u dan een plaats in het afgesloten deel van de garage Huigenbos. Bewoners van Hakfort en Huigenbos betalen daarvoor op dit moment slechts € 36,23 per maand - € 1,20 per dag.
Het stallen van een fiets voor een dag in een bewaakte stalling in Amsterdam kost meer.
Ook zijn er nog enkele boxen beschikbaar.

Kijk voor het huren van een plaats op www.amsterdam.nl/garagehuigenbos of bel Parkeergebouwen (020-56 32 970 en 020 25 46 419) of ons. U hebt dan zeker een parkeerplaats.
Geen krassen van bevroren ramen in de aankomende winter, geen sneeuw afborstelen...
En geen parkeerboete ! De boetes voor fout parkeren zijn erg hoog - € 90,-- !!

4. Onderhoud
We hebben in mei een gesprek met Rochdale, de projectleider Vastgoed, over onze klachten en vragen wanneer onderhoud aan onze flats gepleegd wordt – zoals schilderwerk in de lifthallen en trappenhuizen. We hadden ook gevraagd onze vraag of Rochdale aan de verloedering wil meewerken – iets wat zeker niet in onze zin is - bij het hoogste niveau te deponeren.

Rochdale is wel van plan dit jaar de wanden in de liften te vernieuwen. Men weet dat tijdens de renovatie de verkeerde (goedkopere) wanden gemonteerd werden.

Verder wil men buiten schilderen (kozijnen). Zodra we meer weten krijgt u informatie.

5. Servicekosten 2014
We hebben twee weken grote pakken papier van Rochdale binnen gekregen. We hebben al diverse vragen en opmerkingen opgestuurd.
De uiteindelijke afrekening zal nog wel even op zich laten wachten omdat er nog geen duidelijkheid is bij Rochdale hoe er volgens de nieuwe wettelijke regels voor de verarming moet worden afgerekend.

6. Klachtenmeldingen
Als er iets gemeld moet worden bij Rochdale ( lift kapot, galerijdeur niet in orde, bellenbordstoring etc.) zijn er maar heel weinig bewoners die dat ook daadwerkelijk doen. Veel mensen gaan er van uit, dat een ander wel een melding zal doen.
U kunt meehelpen buren ervan te overtuigen, dat melden echt helpt.

Rochdale Klant Contact Centrum: 020 2150000.

7. De omgeving schoon houden
Velen ergeren zich tegenwoordig bijna dagelijks aan de hoeveelheden (grof) vuil die rond de flat worden gedumpt.
U kunt altijd het Stadsdeel benaderen met het verzoek op te ruimen. In veel gevallen wordt er dan ook daadwerkelijk opgeruimd.

Even bellen met telefoonnummer 14020 of een mail aan Meldpunt Openbare Ruimte:
Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.

Ook kunt u een ieder erop aanspreken wanneer u ziet dat buiten de geldende uren en op de verkeerde plekken grof vuil wordt gedumpt.
Veelvuldig wordt ook afval vanaf het balkon op het grasveld gegooid. Dit trekt allerlei ongedierte aan.
Ook hier geldt: spreek de overtreder(s) erop aan en maak er melding van.

8. Bewonersinlopen

Iedere maandag van 17.30 tot 19.30 uur
en
iedere donderdag tussen 16.00 en 18.00 uur

is iedereen in ’t Glazen Huis welkom. Ook als u niets te vragen of te klagen heeft kunt u langs komen voor een gezellige kop koffie of thee.

9. Advocatenspreekuur

Iedere maandag tussen 17.30 en 19.30 uur
en
iedere donderdag tussen 16.00 en 18.00 uur

staat een advocaat in ’t Glazen Huis voor u klaar met een gratis eerste advies.
Iedereen mag hiervan gebruik maken, ook als hij of zij niet in Hakfort of Huigenbos woont.

Onze advocaten kunt u op de website www.bijlmeradvocaten.nl vinden.

10) Duivenoverlast
We hebben nog altijd de leuke raven die toch op veel balkons de duiven weghouden.
U kunt deze in onze bewonersinloop kopen voor € 7,50 per stuk inclusief bevestigingsmateriaal.